Czy mogę otrzymać odszkodowanie kiedy mój lot się opóźnił?

samolot

Opóźniony lot takie przypadki zdarzają się częściej niż myślimy. Przyczyn wbrew pozorom jest sporo: usterka samolotu, zła sytuacja pogodowa, nawet stosunki polityczne czy społeczne – wszystkie wymienione okoliczności mogą spowodować, że dotarcie do celu naszej podróży stanie się niemożliwe.

Jak poinformowali nas przedstawiciele firmy donothing.com.pl specjalizującej się odzyskiwaniu odszkodowań lotniczych, takie zdarzenie nie znamionuje wcale końca sprawy.
W oparciu o wiedzę zawartą w regulaminach i procedurach lotniczych, pokrzywdzonym należy się wypłata określonej wielkości zadośćuczynienia kiedy skazany był on na przymusowy postój spowodowany np. usterką samolotu opóźnienie samolotu było większe niż trzy godziny, lot został odwołany, co najmniej, na dwa tygodnie przed planowaną datą, również w sytuacji, kiedy klienta nie wpuszczono na pokład samolotu nawet jeżeli miał wszelkie niezbędne dokumenty, oczywiście jeśli nie naruszył on obowiązujących na lotnisku regulaminów i procedur.

Wysokość odszkodowania o jakie możemy się starać zależy od kilku czynników. Od jakich? Kwota odszkodowania zależy przede wszystkim od odległości naszego lotu. Do półtora tysiąca kilometrów przewoźnik zobowiązany jest do wypłaty 250 euro. Jeśli odległość pomiędzy punktem startu i punktem docelowym wyniosła od półtora tysiąca do trzech tysięcy kilometrów możemy starać się o 400 euro, W przypadku rejsów międzykontynentalnych kwota zadośćuczynienia może wynieść nawet 600 euro.
Nie ma niestety gwarancji, że jakiekolwiek odszkodowanie otrzymamy. Każdy przypadek jest bardzo dokładnie analizowany.

Przepisy linii lotniczych warunek, że zwroty poniesionych kosztów nie będą realizowane, kiedy wystąpią okoliczności. Takie jak: atak terrorystyczny, uniemożliwiające start warunki pogodowe, strajkująca obsługa lotniska. W każdym innym przypadku zadośćuczynienie powinno zostać nam przyznane.
Spora grupa poszkodowanych klientów niestety nie ma świadomości, że może starać się o zadośćuczynienie. Każdemu klientowi, którego lot opóźnia się o co najmniej dwie godziny należy się darmowy posiłek i napój, jeśli opóźnienie znacznie się wysłuży – także nocleg. Należy pamiętać również o tym, by nie wyrzucać dokumentacji związanej z podróżą.

admin Autor

Dodaj komentarz